ဝတၳဳတိုဟူသည္
#ဝတၳဳတိုအဂၤါရပ္မ်ား
<> <> <> <> <>
ဝတၳဳတို၏ အဂၤါရပ္မ်ားကို -
၁။ ဇာတ္လမ္း
၂။ ဇာတ္ေဆာင္
၃။ ေနာက္ခံဝန္းက်င္
၄။ ဝတၳဳအတတ္ပညာႏွင့္အေရးအသား
၅။ အာေဘာ္
ဟု(၅)ခ်က္ ခဲြျခား မွတ္သားရိုး အစဥ္အလာရွိခဲ႔ပါသည္။
အဂၤလိပ္စာ ပါေမာကၡေဒါက္တာ ထင္ေအာင္က
ဝတၳဳ အဂၤါ(၅)ရပ္ကို -
၁။ ဇာတ္လမ္း
၂။ လူ႔သဘာဝအဖဲြ႔
၃။ ဇာတ္တည္ရာအခ်ိန္ ေခတ္ ေနရာ ေဒသ
၄။ ေလာကသဘာဝအဖဲြ႔
၅။ စာအေရးအသား
ဟု လည္းေကာင္း။
ဆရာမင္းယုေဝ၏ စာတမ္းဖတ္ပဲြတြင္ -
``ရသစာေပတြင္ ဝတၳဳဟူေသာ အဖဲြ႔၌ရွိေသာ
အဂၤါရမ်ားမွာ ငါးမ်ိဳးရွိသည္။ ယင္းတို႔မွာ -
၁။ ဇာတ္လမ္္း
၂။ ကာလေဒသပတ္ဝန္းက်င္
၃။ လူ႕သဘာဝအဖဲြ႔
၄။ ဘဝျပႆနာ
၅။ အေထြေထြသရုပ္ေဖာ္အဖဲြ႔
တို႔ ၿဖစ္ပါသည္။ ဤ အဂၤါရပ္မ်ားမွာ ဝတၴဳတိုတြင္ျဖစ္ေစ ဝတၳဳရွည္တြင္ျဖစ္ေစ ပါရွိႀကပါသည္´´
ဟုဆိုထားရာ အနည္းငယ္ကဲြလဲြခ်က္ ရွိပါသည္။ ထင္ရွားေသာကဲြလဲြခ်က္မွာ ေဒါက္တာထင္ေအာင္၏အဆိုႏွင့္ မင္းယုေဝ၏အဆိုတို႔၌ ဦးတည္ခ်က္ကို ထည့္ေျပာမထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေဒါက္တာထင္ေအာင္၏အဆိုမွ ေလာကသဘာဝအဖဲြ႔။ မင္းယုေဝ၏အဆိုမွ ဘဝၿပႆနာတို႔ကို
ဦးတည္ရည္ရြယ္ခ်က္/ဘဝအျမင္ျဖင့္ယူေသာ္ လိုရာသို႔ဆဲြလြန္းရာ ေရာက္မေရာက္ ေတြးဆဖြယ္ျဖစ္ပါသည္။
ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ညိဳကလည္း *ဝတၳဳတိုေရးနည္း အတတ္ပညာ* စာအုပ္တြင္ သမားရိုးက် ဝတၳဳေရးဆရာမ်ား သတ္မွတ္ခဲ႔သည့္ ဝတၳဳတို၏ အဂၤါရပ္မ်ားအျဖစ္ -
၁။ ဇာတ္လမ္း
၂။ ေနာက္ခံ (ဝါ) ကာလေဒသပတ္ဝန္းက်င္
၃။ ဇာတ္ေကာင္ (ဝါ) ဘဝသရုပ္ေဆာင္
၄။ အဓိကအေႀကာင္းအရာ
၅။ ေရးသားေဖာ္ျပပံု (ဝါ) အေရးအသားႏွင့္ဟန္
ဟု ေဖာ္ျပခဲ႔ပါသည္။
ဒဂုန္တာရာ၏
``စာေရးဆရာ အႏုပညာရွင္ဆိုသည္မွာ
ပန္းခ်ီဆရာကဲ႔သို႔ေသာ မိိမိေတြ႔ၿမင္ခံစားေသာ ရွဳခင္း၏အလွကို ေဖာ္ျပခ်ယ္ေရးရံုသာမဟုတ္။ ပညာေရးမွဴးကဲ႔သို႔ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္လည္းရွိေပသည္´´
ဟူေသာ အဆိုသည္ ဝတၳဳတို၌ ဦးတည္ခ်က္၏ အေရးပါပံုကို ေဖာ္ျပေနပါသည္။
ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း အတဲြ-၁ အတြဲ-၂ တြင္ ဝတၳဳေကာင္းတစ္ခု၌ ရွိအပ္ေသာအရည္အခ်င္းမ်ားကား (၅)မ်ိဳးရွိ၏။ ယင္းတို႔မွာ -
၁။ ဇာတ္လမ္းေကာင္းျခင္း
၂။ လူ႔သဘာဝအဖဲြ႔ေကာင္းျခင္း
၃။ ဇာတ္ကြက္ေနာက္ခံျဖစ္ေသာ အေျခအေနဆီေလ်ာ္ျခင္း
၄။ စာေရးသူ၏အထင္အျမင္ျဖစ္ေသာ ေလာကသဘာဝ အဖဲြ႕ေကာင္းျခင္းႏွင့္
၅။ အေရးအသားအသံုးအႏွဳန္း ရွင္းလင္းျပတ္သားျခင္း
တို႕ၿဖစ္၏။
"ဝတၳဳေကာင္းတစ္ပုဒ္မွာ ထိုအခ်က္(၅)ခ်က္စလံုး
ညီမ်ွပါရွိရန္လိုေလသည္"
ဟုဆိုထားရာ ဝတၳဳတိုဟု မသံုးေသာ္လည္း ဝတၴဳတို/ဝတၳဳရွည္ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး အက်ံဳးဝင္သည္ဟု ယူဆႏိုင္ပါသည္။
ဝတၳဳတို၏ အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မ်ိိဳး
တူဆင္ကဲြ ယူဆခ်က္တစ္နည္း ရွိပါေသးသည္။
၁။ ဝတၳဳေႀကာင္း
၂။ ဇာတ္လမ္း
၃။ ရွဳေထာင့္
၄။ ဇာတ္ေဆာင္
၅။ ကာလေဒသေနာက္ခံ
ဟူေသာ အယူအဆျဖစ္ပါသည္။
(ဆရာမ "စိုးေရႊစင္"၏ *ဝတၳဳတို သေဘာတရား
ဝတၳဳတို အတတ္ပညာ* စာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္
ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္)
Credit: မူရင္း
Comments
Post a Comment