ေထာင့္
႐ႈေထာင့္ (၁)
🍀🌹🍀🌹
ျမန္မာစာေမးခြန္း႐ွည္ေတြကို
ေျဖဆိုတဲ့အခါ '႐ႈေထာင့္'ဆိုတာကို
သိဖို႔ လိုပါတယ္။
'႐ႈေထာင့္' ဆိုတာ '႐ႈ'တဲ့'ေထာင့္'ပါပဲ။
ေဟာဒီအတန္းကေလးကို
သည္လို 'လက္ဝဲေထာင့္'က ၾကည့္မယ္၊
ျမင္မယ္၊ ျမင္တဲ့အတိုင္းေျပာမယ္။
သည္လို 'အလယ္'က ၾကည့္မယ္၊
ျမင္မယ္၊ ျမင္တဲ့အတိုင္းေျပာမယ္။
သည္လို 'လက္ယာေထာင့္'က ၾကည့္မယ္၊
ျမင္မယ္၊ ျမင္တဲ့အတိုင္းေျပာမယ္။
ကဲ..ျမင္ပုံ ေျပာပုံ တူမလား။ မတူႏိုင္ပါဘူး။
ေျပာတာကေတာ့
သည္အတန္းအေၾကာင္း ေျပာတာပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ ၾကည့္တဲ့သူ ေနတဲ့ေနရာ လိုက္ၿပီး
ျမင္ပုံေျပာပုံ ကြဲျပားသြားပါတယ္။
'႐ႈေထာင့္'ဆိုတာလဲ သည္သေဘာပါပဲ။
စာေျဖတဲ့သူ ေနရမဲ့ေနရာအလိုက္
ေျဖဆိုပုံ ကြဲျပားသြားတာကို ေျပာတာပါ။
'႐ႈေထာင့္'ကို သည္လို (၃) မ်ိဳး
ခြဲၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။
(၁) စာေျဖသူ႐ႈေထာင့္/မိမိ႐ႈေထာင့္
(၂) စာဆို/စာေရးသူ႐ႈေထာင့္
(၃) ဇာတ္ေဆာင္႐ႈေထာင့္
ကဲ.အခုဆိုရင္ "ေရႊႏွင့္ယိုးမွား ပန္းစံကား"
ကဗ်ာထဲက မိန္းမပ်ိဳကေလးအေၾကာင္းကို
ေျပာျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။
တစ္စုံတစ္ေယာက္က ေမးပါလိမ့္မယ္။
(၁)
"မင္း၊ ေရႊႏွင့္ယိုးမွား ပန္းစကား ကဗ်ာထဲက
မိန္းကေလးကို ဘယ္လိုထင္သလဲ"
(၂)
"ေရႊႏွင့္ယိုးမွား ပန္းစံကား ကဗ်ာထဲက
မိန္းမပ်ိဳကေလးအေၾကာင္းကို ဆရာက
ဘယ္လို ထင္တယ္ ေျပာသြားသလဲ"
(၃)
"ေရႊႏွင့္ယိုးမွား ပန္းစံကား ကဗ်ာထဲက
မိန္းမပ်ဳိကေလးက သူ့အေၾကာင္း ဘယ္လို
ေျပာျပသလဲ"
သည္လို ေမးခြန္းသုံးမ်ိဳး ေမးပါလိမ့္မယ္။
ေမးတာကေတာ့
ကဗ်ာထဲက မိန္းမပ်ိဳကေလးအေၾကာင္း
ေမးတာပါပဲ။
ေမးပုံက မတူတာပါ။
ေမးပုံမတူသလို ေျဖပုံကလဲ မတူေတာ့ပါဘူး။
(၁) ေမးခြန္းကို ေျဖတဲ့အခါ
"ဘယ္လို ထင္သလဲ" ေမးတာကို
"ဆရာကေတာ့ သည္လို ထင္တယ္လို႔
ေျပာတာပဲ" ဆိုရင္ အေမးနဲ႔အေျဖ
ေလသံမကိုက္ေတာ့ပါဘူး။
႐ႈေထာင့္ မမွန္ေတာ့ဘူးေပါ့။
"ငါေတာ့ သည္လိုထင္တာပဲ" လို႔ ေျဖမွ
ေလသံကိုက္တယ္။
႐ႈေထာင့္မွန္တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။
"ဘယ္လိုထင္သလဲ" ဆိုတဲ့ ေလသံနဲ႔
ေမးတာမ်ိဳးဟာ
စာေျဖသူ႐ႈေထာင့္က ေျဖရမဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးလို႔
ဆိုရမွာပါ။
ေမးခြန္းရဲ႕ အဆုံးသတ္မွာ
"ေပၚလြင္ေအာင္ တင္ျပပါ"၊
"ေဝဖန္ တင္ျပပါ"
"ေလစားဂုဏ္ယူဖြယ္ တင္ျပပါ"
"ဂုဏ္ယူဖြယ္ တင္ျပပါ"
"ေလ့လာ တင္ျပပါ"
"မွတ္သားဖြယ္ တင္ျပပါ"
"ဗဟုသုတရဖြယ္ ေလ့လာတင္ျပပါ"
"သုံးသပ္ တင္ျပပါ"
"ေလ့လာ သုံးသပ္ တင္ျပပါ"
"ႏႈိင္းယွဥ္ တင္ျပပါ"
"႐ွင္းလင္း တင္ျပပါ"
"ေဖာ္ထုတ္ တင္ျပပါ"
"စိတ္ဝင္စားဖြယ္ တင္ျပပါ"
"အစီစဥ္တက် တင္ျပပါ"
"ျပည့္စုံစြာ တင္ျပပါ"
"ေဆြးေႏြး တင္ျပပါ"
"သ႐ုပ္ေဖာ္ တင္ျပပါ"
"သ႐ုပ္ေဖာ္ျပပါ"
"စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေရးသားတင္ျပပါ"
"တင္ျပေဆြးေႏြးပါ"
"ေရးပါ"
"မွတ္သားဖြယ္ ေရးပါ"
"စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေရးပါ"
"ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးပါ"
"ေပၚလြင္စြာ ေရးပါ"
"သ႐ုပ္ေဖာ္ ေရးသားပါ"
"တင္ျပ ေရးသားပါ"
"ေဖာ္ထုတ္ ေရးသားပါ"
"ေဖာ္ထုတ္ျပပါ"
"ခ်ီးက်ဴး ေရးသားပါ"
"စီကုံး ေရးသားပါ"
"႐ွင္းလင္း ေရးသားပါ"
"စာပန္းခ်ီျခယ္မႈန္းပါ"
"စာပန္းခ်ီျခယ္ပါ"
"ကဗ်ာအရ ေျဖပါ"
"တင္ျပ ေျဖဆိုပါ"
"သုံးသပ္ေျဖဆိုပါ"
"စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေျဖဆိုပါ"
"႐ွင္းလင္း ေျဖဆိုပါ"
"႐ွင္းလင္း ေရးသား ေျဖဆိုပါ"
"႐ွင္းျပပါ"
"ေလ့လာ သိ႐ွိရသနည္း"
"ေဖာ္ျပပါ"
"ထင္ဟပ္ေနပုံကို ေဖာ္ျပပါ"
"ကိုးကား ေဖာ္ျပပါ"
"မည္သို႔ ေတြ႔ရသနည္း"
"မည္သို႔ သိရသနည္း"
စတာေတြနဲ႔ အဆုံးသတ္ရင္
စာေျဖသူ႐ႈေထာင့္၊ မိမိ႐ႈေထာင့္က
ေျဖဆိုရမဲ့ ေမးခြန္းေတြလို႔
အၾကမ္းသေဘာ သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။
သည္လိုေမးခြန္းမ်ိဳးကို ေျဖရင္
"ျဖစ္ပါေပေတာ့သတည္း"
"သိရသည္"
"သိမွတ္ရပါသည္"
"သိျမင္ရပါသည္"
"ေတြ႔ျမင္ရသည္"
"ခံစားရမိပါသည္"
"မွတ္သားရပါသည္"
"ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ သိမွတ္ရပါသည္"
"႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း သိျမင္မွတ္သားရပါသည္"
"ေလ့လာတင္ျပလိုက္ရပါသည္"
"ဆိုရေပေတာ့မည္"
"ဆိုႏိုင္ပါသတည္း"
"ဆိုထိုက္ပါသတည္း"
"ဆိုလိုက္ခ်င္ပါေတာ့သတည္း"
"႐ုပ္လုံးႂကြေပၚလြင္ေနပါသည္"
"ၾကည္ႏူးလြမ္းဆြတ္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္"
"သ႐ုပ္ပီျပင္လွပါေပေတာ့သည္"
"ဗဟုသုတ ရ႐ွိပါသတည္း"
"သင္ခန္းစာ ရ႐ွိပါသတည္း"
စတာေတြနဲ႔ အနားသတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
အထူးကေတာ့ နိဂုံးခ်ဳပ္တဲ့အခါမွာ
ကိုယ့္ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္၊ ယူဆခ်က္၊
သုံးသပ္ခ်က္၊ ေဝဖန္ခ်က္၊ ေဆြးေႏြးခ်က္၊
ခံစားခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပတဲ့ ေလသံမ်ိဳး
စကားအသုံးအႏႈန္းမ်ိဳးကို ေမးခြန္းကအေမးနဲ႔
လိုက္ဖက္ေအာင္ သုံးၿပီး နိဂုံးခ်ဳပ္ရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
မိမိ႐ႈေထာင့္က ေျဖရမဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးဟာ
အေၾကာင္းအရာ ေမးခြန္းလို႔လဲ
ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
- "ေရႊႏွင့္ယိုးမွား ပန္းစံကား" ကဗ်ာအရ
မိန္းမပ်ိဳကေလးရဲ႕ ေမတၱာဇာတ္လမ္းကို
ေပၚလြင္ေအာင္ တင္ျပပါ။
- "ေရႊႏွင့္ယိုးမွား ပန္းစံကား" ကဗ်ာမွ
ေ႐ွးေခတ္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတို႔၏
ႏွစ္လိုဖြယ္ရာအဆင္း၊ ကိုယ္က်င့္သိကၡာႏွင့္
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို တင္ျပပါ။
- "ေရႊႏွင့္ယိုးမွား ပန္းစံကား" ကဗ်ာမွ
ပုဂံသူမိန္းမပ်ိဳကေလး၏
သစၥာေမတၱာႀကီးမားမႈကို ေလ့လာတင္ျပပါ။
- "ေရႊႏွင့္ယိုးမွား ပန္းစံကား" ကဗ်ာမွ
ခ်စ္သူမယ္၏ စိတ္ခံစားခ်က္ကို
ေပၚလြင္ေအာင္ တင္ျပပါ။
အထက္က ေမးခြန္းေတြဟာ
မိမိ႐ႈေထာင့္၊ စာေျဖသူ႐ႈေထာင့္က ေျဖဆိုရမဲ့
ေမးခြန္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
အေၾကာင္းအရာ ေမးခြန္းေတြလို့လဲ
ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ေမးခြန္းေတြမွာ ေမးထားတဲ့
အေၾကာင္းအရာေတြဟာ
မိန္းမပ်ိဳကေလးအေၾကာင္းခ်ည္း ဆိုေပမဲ့
အေၾကာင္းအရာ မတူတာကိုလဲ
သတိထားၾကည့္ရင္ ျမင္ပါလိမ့္မယ္။
သူေမးတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို
ေပၚလြင္ေအာင္ အဓိကထား ေျဖရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ျမန္မာစာ ကဗ်ာေမးခြန္း႐ွည္
ေျဖဆိုႏိုင္ဖို႔ ျပင္ဆင္တဲ့အခါ
(၁) ကဗ်ာပုဒ္ရင္းကို အရက်က္ပါ။
(၂) ကဗ်ာရဲ့ အနက္အဓိပၸါယ္ကို
သိေအာင္ ေလ့လာပါ။
(၃) ကဗ်ာရဲ႕ ဆိုလိုခ်က္၊ အာေဘာ္၊
ကဗ်ာကေပးတဲ့ အသိအျမင္၊ အေတြး
ခံစားမႈေတြကို သိေအာင္ ေလ့လာထားပါ။
(ဆက္ေရးပါဦးမယ္။)
ဦးျမင့္ေဇာ္ (ေရႊတံခါး)
Comments
Post a Comment