အေမးအေျဖ

မိလိႏၵမင္း ႏွင့္ အ႐ွင္နာဂေသနတို႔၏
*******************************
သိမ္ေမြ႕နက္နဲေသာ
*****************
ဘာသာေရးအေမးအေျဖမ်ား
*************************

      🎎 မတိုင္ပင္အပ္သူ ရွစ္ဦးလူ 🎎

''အရွင္ဘုရား..မတိုင္ပင္အပ္သည့္ ေနရာအရပ္ (၈)ပါးအျပင္ မတိုင္ပင္အပ္သူ (၈)ဦးလည္း ရွိျပန္ပါ၏'

''ဆက္ပါဦး..ဒကာေနာ္''
''အရွင္ဘုရား..ေလာက၌ မတိုင္ပင္အပ္ေသာသူ (၈)ဦးတို႔ကား-

၁။ ရာဂလြန္ကဲသူ
၂။ စိတ္ဓာတ္ခက္ထန္သူ
၃။ ေတြေဝထိုင္းမႈိင္းသူ
၄။ ေထာင္လႊားတက္ၾကြသူ
၅။ လိုခ်င္တပ္မက္စိတ္ရွိသူ
၆။ ပ်င္းရိသူ
၇။ မိမိတစ္ဦးတည္းသာ ႀကံစည္တတ္သူ
၈။ မိုက္မဲေသာသူ

စသည္တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္ အရွင္ဘုရား''

''အရွင္မင္းႀကီး..အဆိုပါ (၈)ဦးတို႔အား တိုင္ပင္မိပါက မည္သို႔ အက်ဳိးပ်က္စီးတတ္ပါသနည္း''

''အရွင္ဘုရား..ထိုသူတို႔ကို တိုင္ပင္မိျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးပ်က္စီးျခင္း ဧကန္ျဖစ္ပါ၏။

၁။ ရာဂလြန္ကဲသူကို တိုင္ပင္မိေသာအခါ

- ေပ်ာ္ပါးမႈ၌သာ စိတ္ထက္သန္သူျဖစ္၍ အက်ဳိးပ်က္စီးတတ္ေပ၏။

၂။ စိတ္ဓာတ္ခက္ထန္သူကို တိုင္ပင္မိေသာအခါ

- ယဥ္ေက်းေခ်ငံမႈ မရွိသျဖင့္ အက်ဳိးပ်က္စီးတတ္၏။

၃။ ေတြေဝထိုင္းမႈိင္းသူကို တိုင္ပင္မိေသာအခါ

- ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းကို ေဝဖန္ခြဲျခား မသိတတ္၍ အက်ဳိးပ်က္စီးတတ္၏။

၄။ ေထာင္လႊားတက္ၾကြသူကို တိုင္ပင္မိေသာအခါ

- အညီအညြတ္ အေျပအျပစ္ မရွိသျဖင့္ အက်ဳိးပ်က္စီးတတ္ေပ၏။

၅။ လိုခ်င္တပ္မက္စိတ္ရွိသူကို တိုင္ပင္မိေသာအခါ

- မိမိအက်ဳိး မိမိအခြင့္အေရးကိုသာ ေရွး႐ႈလြန္းသျဖင့္ အက်ဳိးပ်က္စီးတတ္ေပ၏။

၆။ ပ်င္းရိသူကို တိုင္ပင္မိေသာအခါ

- ႏိုးၾကားထက္သန္မႈ မရွိသျဖင့္ အက်ဳိးပ်က္စီးတတ္ေပ၏။

၇။ မိမိတစ္ဦးတည္းသာ ႀကံစည္တတ္သူကို တိုင္ပင္မိေသာအခါ

- အသိအျမင္ မက်ယ္ျပန္႔ မႏွံ႔စပ္သျဖင့္ အက်ဳိးပ်က္စီးတတ္ေပ၏။

၈။ မိုက္မဲေသာသူကို တိုင္ပင္မိေသာအခါ

- ေထာက္ထားဆင္ျခင္တတ္သူ မဟုတ္သျဖင့္ အက်ဳိးပ်က္စီးတတ္ေပ၏။

အရွင္ဘုရား၊ ဤကဲ့သို႔ မတိုင္ပင္အပ္သူ (၈)ဦးအျပင္၊ တိုင္ပင္၍ မျဖစ္၊ မလံုမၿခံဳ စိတ္မခ်ရသူတို႔လည္း ရွိပါေသးသည္ ဘုရား''

ခုေတာ့လည္း မိလိႏၵမင္းႀကီးသည္ အေမးျပႆနာ မထုတ္ေတာ့ဘဲ သူေလ့လာမွတ္သားထားသည္တို႔အား မွတ္ေက်ာက္တင္သည့္အလား အရွင္ျမတ္နာဂေသနအေပၚ ေလွ်ာက္ထားေနျပန္ေတာ့၏။

သည္အခါ.. အရွင္ျမတ္နာဂေသနအဖို႔ စကားေထာက္သဖြယ္ ျဖစ္ေနရေလၿပီေကာ။

🔒စိတ္မခ်ရသူမ်ား 🔒

''အရွင္မင္းႀကီး..တိုင္ပင္မႈတြင္ မလံုၿခံဳ စိတ္မခ်ရသူတို႔ကား အဘယ္နည္း။ အေရအတြက္ မည္မွ်ရွိသနည္း။''

''အရွင္ဘုရား.. တိုင္ပင္မႈတြင္ မလံုၿခံဳ စိတ္မခ်ရသူအေပါင္းမွာ (၉)ဦး ရွိပါ၏။ ၎တို႔ကား-

၁။ ရာဂလြန္ကဲသူ
၂။ စိတ္ဓာတ္ခက္ထန္သူ
၃။ ေတြေဝထိုင္းမႈိင္းသူ
၄။ ေၾကာက္ရြ႕ံထိတ္လန္႔တတ္သူ
၅။ တံစိုးလက္ေဆာင္ပစၥည္း၌ အေလးအျမတ္ျပဳသူ
၆။ မိန္းမ
၇။ ေသေသာက္ၾကဴးသူ
၈။ မိန္းမ, ေယာက္်ား အစစ္မဟုတ္ေသာ ေယာက္်ားလ်ာ, မိန္းမလ်ာ
၉။ ကေလးသူငယ္

စသည္တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္ ဘုရား..'

''အရွင္မင္းႀကီး..၎တို႔ကို တိုင္ပင္ျခင္းျဖင့္ မည္သို႔ျဖစ္တတ္ပါသနည္း''

''အရွင္ဘုရား.. ထိုသူ (၉)ဦးတို႔ကို တိုင္ပင္ျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးပ်က္ျပားမႈကို ေလွ်ာက္တင္ပါအံ့''

၁။ ရာဂလြန္ကဲသူသည္ ေပ်ာ္ပါးမႈ လြန္ၾကဴးျခင္းျဖင့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ထားအပ္ေသာ တုိင္ပင္မႈတို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုတတ္၏။

၂။ စိတ္ဓာတ္ခက္ထန္သူသည္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္စြမ္းမရွိသျဖင့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္တုိင္ပင္မႈတို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုတတ္၏။

၃။ ေတြေဝထိုင္းမႈိင္းသူသည္ အေရးႀကီးသည္, မႀကီးသည္ကို မသိေသာေၾကာင့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္တုိင္ပင္မႈတို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုတတ္၏။

၄။ ေၾကာက္ရြ႕ံထိတ္လန္႔တတ္သူသည္ စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားလြယ္ေသာေၾကာင့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္တုိင္ပင္မႈတို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာ ဆိုတတ္၏။

၅။ တံစိုးလက္ေဆာင္ပစၥည္း၌ အေလးအျမတ္ျပဳသူသည္ ထိုလက္ေဆာင္ဝတၴဳပစၥည္းကို တပ္မက္ေသာေၾကာင့္ပင္ လွ်ဳိ႕ဝွက္တုိင္ပင္မႈတို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုတတ္၏။

၆။ မိန္းမဟူသည္ ခ်င့္ခ်ိန္ေတြးဆႏိုင္မႈဟူေသာ ပညာမရွိျခင္းေၾကာင့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္တုိင္ပင္မႈတို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆို တတ္၏။

၇။ ေသေသာက္ၾကဴးသူသည္ ေသအရက္ ယစ္မူးျခင္းေၾကာင့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္တုိင္ပင္မႈတို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုတတ္၏။

၈။ မိန္းမမဟုတ္၊ ေယာက္်ား မဟုတ္၊ ေယာက္်ားလ်ာ၊ မိန္းမလ်ာတို႔သည္ သဘာဝမမွန္သူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္တုိင္ပင္မႈတို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုတတ္၏။

၉။ ကေလးသူငယ္တို႔မည္သည္ သင့္မသင့္တို႔ကို မသိတတ္၊ ေျပာလြယ္ဆိုလြယ္ ရွိေသာေၾကာင့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္တုိင္ပင္မႈ တို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုတတ္၏။

အရွင္ဘုရား..ထိုမွတစ္ပါး ပညာရရွိေစေသာအေၾကာင္း တရား (၈) ပါးလည္း ႐ွိပါေသး၏ ဘုရား´´

``ေကာင္းေပၿပီ ... ထိုပညာရ႐ွိေစေၾကာင္း အဂၤါ (၈) ပါးကိုလည္း ဆိုပါေလဦး´´

📖 ပညာရေစ ဤ (၈) ေထြ 📖

''အရွင္ဘုရား.. ပညာရရွိေစေသာ အေၾကာင္း အဂၤါ (၈) ပါးမွာ-

၁။ အသက္အရြယ္ အားေလ်ာ္စြာျဖင့္လည္း ပညာရရွိေစတတ္၏။
၂။ ပရိသတ္ အၿခံအရံေၾကာင့္လည္း ပညာရရွိေစတတ္၏။
၃။ ေဆြးေႏြးေမးျမန္း စူးစမ္းႀကံဆအပ္၍လည္း ပညာရွိေစတတ္၏။
၄။ ၾကာျမင့္စြာ ေနသျဖင့္လည္း ပညာရရွိေစတတ္၏။
၅။ ေတြ႔ျမင္သမွ်တုိ႔၌ အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းတတ္ျခင္း၊ သေဘာသဘာဝကို စဥ္းစားေဝဖန္တတ္မႈေၾကာင့္လည္း ပညာရရွိေစတတ္၏။
၆။ အစဥ္မျပတ္ ေလ့လာေဆြးေႏြးျခင္းေၾကာင့္လည္း ပညာရရွိေစတတ္၏။
၇။ ခ်စ္ေသာသူကို အမွီျပဳျခင္းျဖင့္လည္း ပညာရရွိေစတတ္၏။
၈။ အရပ္ေဒသ အားေလ်ာ္စြာလည္း ပညာရရွိေစတတ္၏။

အရွင္ဘုရား.. တစ္ဆက္တည္း ဆိုသလိုပင္ ဆရာေကာင္းတို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူး (၂၅)ပါးကိုလည္း တင္ေလွ်ာက္လိုပါေသး၏''

''တင္ေလွ်ာက္ေလာ့.. ဒကာေတာ္''

👴 ဆရာေကာင္းတို႔ ေက်းဇူးမ်ား 👴

''အရွင္ဘုရား..ဆရာေကာင္းတို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမွာ (၂၅)ပါး ရွိပါ၏။ ၎တို႔သည္ကား..

၁။ တပည့္ျဖစ္သူအား အခါခပ္သိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း
၂။ တစ္စံုတစ္ခု၌ ျပဳသင့္, မျပဳသင့္ကို သိေစျခင္း
၃။ ေမ့ေလ်ာ့သည္, ႏိုးၾကားသည္ကို သိတတ္ျခင္း
၄။ အေနအထိုင္ (အိပ္ျခင္း, ေနျခင္း စသည္) ကို သိတတ္ျခင္း
၅။ က်န္းမာသည္, မက်န္းမာသည္ကို သိတတ္ျခင္း
၆။ အစားအေသာက္ ျပည့္စံုသည္, မျပည့္စံုသည္ကို သိတတ္ျခင္း
၇။ တစ္စံုတစ္ရာ ထူးျခားမႈ (အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုခု) ရွိ မရွိကို သိတတ္ျခင္း
၈။ ရအပ္ေသာ အစာအာဟာရသည္ တင္းတိမ္အားရေလာက္ျခင္း ရွိ၊ မရွိကို သိတတ္ျခင္း
၉။ တပည့္အေပၚ စိတ္အားမငယ္ရန္၊ တပည့္၏ ဘဝလမ္းတိုးတက္မႈကို အားေပးႏွစ္သိမ့္တတ္ျခင္း
၁ဝ။ ဤသည္ကား ငါ့တပည့္အဖို႔ ေကာင္းစြာေသာ အလုပ္အေကြၽး ျဖစ္ေပသည္ဟု သိတတ္ျခင္း
၁၁။ အစားအစာ သံုးေဆာင္မွီဝဲရာ၌ ကြၽမ္းက်င္စြာ စီမံခန္႔ခြဲတတ္သူကို သိတတ္ျခင္း
၁၂။ အားလံုးေသာ အမႈကိစၥမ်ား၌ ေကာင္းစြာစီစဥ္ ျပဳလုပ္တတ္သူကို သိတတ္ျခင္း
၁၃။ တပည့္ျဖစ္သူႏွင့္ ေရာေႏွာ၍ ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္မႈ မျပဳျခင္း
၁၄။ တပည့္ျဖစ္သူႏွင့္ လြန္စြာ အကြၽမ္းမဝင္ျခင္း
၁၅။ တပည့္ျဖစ္သူ၏ အျပစ္(ခြၽတ္ယြင္းခ်က္)ကို သည္းခံတတ္ျခင္း
၁၆။ တပည့္ျဖစ္သူႏွင့္ ေျပာဆိုဆက္ဆံရာတြင္ မိမိကုိယ္ကို လြန္စြာ မႏွိမ့္ခ်ျခင္း
၁၇။ လွ်ဳိ႕ဝွက္အပ္သည့္ အတတ္ပညာ၌ လွ်ဳိ႕ဝွက္ျခင္း
၁၈။ အလံုးစံု သင္ျပေပးသင့္သည္တို႔အား သင္ျပေပးျခင္း
၁၉။ တပည့္ျဖစ္သူသည္ မိမိ(ဆရာျဖစ္သူ)၏ အတတ္ပညာကို အမွန္အတိုင္း သိတတ္ေစျခင္း
၂ဝ။ အတတ္ပညာရပ္တို႔၌ ေမ့ေလ်ာ့ ဆုတ္ယုတ္အပ္ေသာ္ တိုးတက္ပြားမ်ား ေစတတ္ျခင္း
၂၁။ တပည့္ျဖစ္သူအေပၚ ပညာရပ္ကို ေကာင္းစြာ တတ္ေျမာက္ေစအံ့ ဟူေသာ ေရွး႐ႈအားသန္မႈရွိျခင္း
၂၂။ တပည့္အေပၚ၌ အခါခပ္သိမ္း ၾကင္နာမႈရွိျခင္း
၂၃။ ေဘးရန္ ေပၚလာသည့္အခါ စြန္႔ပစ္ေရွာင္ခြာမႈ မရွိျခင္း
၂၄။ ျပဳသင့္ျပဳအပ္သည္မ်ား၌ မေမ့မေလ်ာ့တတ္ျခင္း
၂၅။ တပည့္ျဖစ္သူ မွားယြင္းေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ေသာ္ တရားႏွင့္အညီ ထိန္းေက်ာင္းျပဳျပင္ေပးျခင္း

စသည္တို႔သည္ ဆရာေကာင္းတို႔၏ ဂုဏ္အဂၤါေက်းဇူးမ်ား ျဖစ္ၾကပါ၏အရွင္ဘုရား..''

''ေကာင္းေပစြ.. မွန္ေပစြ ဒကာေတာ္''

------------

📚 ဆရာေကာင္းႏွင့္ တပည့္ေကာင္း 📚

''အရွင္ဘုရား..
အရွင္ဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္အေပၚ၌ ဆရာေကာင္း ျဖစ္ေတာ္မူပါ၏ေလာ့။ တပည့္ေတာ္သည္လည္း ဆရာေကာင္း တပည့္ျဖစ္ေစရန္ အားထုတ္ေတာ္မူပါအံ့။
အရွင္ဘုရား.. တပည့္ေတာ္အေနျဖင့္ ေနာင္အခါ ဘုရားရွင္ကဲ့သို႔ ဆရာေကာင္းအား ရရွိႏိုင္စြမ္းရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ တပည့္ေတာ္၌လည္း ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားသည္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အခ်ဳိ႕ေသာ အေၾကာင္းကိစၥရပ္မ်ား၌ သို႔ေလာ.. သို႔ေလာဟူ၍ ေတြးေတာယံုမွားေနျခင္းမ်ား ရွိေနပါေသး၏။ သည့္အတြက္ ဆရာေကာင္းပီသစြာ တပည့္ေတာ္အား ပညာမ်က္စိဖြင့္၍ ဆီးမီးတန္ေဆာင္ အလင္ေရာင္တို႔ကို ထြန္းညိႇေပးေတာ္မူပါ ဘုရား..''

''ေကာင္းေပၿပီ မင္းႀကီး..သင္မင္းႀကီးကား သာသနာေတာ္၏ တိုးတက္ျပန္႔ပြားျခင္းကို လိုလားအပ္သူ ျဖစ္သည့္အတြက္ ဥပသကာပုဂိၢဳလ္အျဖစ္ သက္ဝင္ေရာက္ရွိေနေပၿပီ။ သို႔ျဖစ္ေပရာ ဥပသကာတို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူး(၁ဝ)ပါးအား ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားေတာ္မူပါအံ့''

''နာၾကားလိုပါသည္ အရွင္ဘုရား''

''အရွင္မင္းႀကီး.. ဥပသကာဂုဏ္ (၁ဝ)ပါးကား..

၁။ သံဃာေတာ္တို႔ႏွင့္ ဆင္းရဲအတူ ခ်မ္းသာအမွ်ေနကာ တရားေတာ္သည္သာလွ်င္ အေလးအနက္ အမြန္အျမတ္ ျဖစ္အပ္ျခင္း
၂။ မိမိ၏ အသိပညာအားေလ်ာ္စြာ ေကာင္းစြာေသာ ေဝဖန္ပိုင္းျခားမူ ရွိျခင္း
၃။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ကို တိုးပြားေအာင္ျပဳျခင္း
၄။ အသက္ေမြးမႈဟူေသာ အေၾကာင္းတစ္ခုျဖင့္ တစ္ပါးေသာ အယူအဆကို လက္ခံျခင္း၊ တစ္ပါးသူကို ဆရာတင္ျခင္းမျပဳဘဲ ဗုဒၶျမတ္စြာသာသနာေတာ္၌သာ ေကာင္းစြာ သက္ဝင္ ယံုၾကည္ျခင္း
၅။ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးကို ေကာင္းစြာ ေစာင့္ထိန္းျခင္း
၆။ တရားက်င့္ေဖာ္, သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔ႏွင့္ ညီညြတ္စည္းလံုးစြာ ေနထိုင္၍ ဆိုဆံုးမရ လြယ္ကူျခင္း
၇။ မိမိ၏ ထင္ရွားေက်ာ္ေစာမႈအတြက္ အထူးအျခား အံ့ဖြယ္သူရဲ အျပဳအမႈတို႔ျဖင့္ သာသနာေတာ္ကို မထိပါးေစျခင္း
၈။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အေပၚ၌ ပကတိ သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈရွိျခင္း
၉။ တရားေတာ္၌ ပကတိ သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈရွိျခင္း
၁ဝ။ သံဃာေတာ္၌ ပကတိ သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈရွိျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္ၾကကုန္၏။

အရွင္မင္းႀကီး..အရွင္မင္းႀကီး၌ ဥပသကာပုဂိၢဳလ္တို႔၏ (၁ဝ)ပါးေသာ ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုပါေပ၏။ သင္မင္းႀကီး ေမးလိုေသာ ျပႆနာတို႔မွာလည္း ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ကို တိုးတက္ျပန္႔ပြားေစလိုသည့္အတြက္ ငါေကာင္းစြာ ခြင့္ျပဳပါ၏။ အလိုရွိရာကို ေမးေလေလာ့..''


💥 ပူေဇာ္မႈ၏ အက်ိဳးတရား 💥

အရွင္ဘုရား..

အရွင္ဘုရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ တိတိၴအေပါင္းက ဤသို႔ေျပာဆိုေနၾကပါ၏။

'' ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ပူေဇာ္သကၠာရျပဳမႈအား သာယာႏွစ္သက္ခဲ့႐ိုး မွန္ပါက ပရိနိဗၺာန္ မျပဳေသး။ ဤေလာကႀကီး၌ပင္ ႐ွိေနဦးအံ။ ဤေလာကႀကီးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေနဦးအံ့။ သို႔မွသာလွ်င္ လွဴဒါန္းျခင္းမ်ားအေပၚ သာယာသည္ႏွင့္အမွ် လွဴဒါန္းသူတို႔ အက်ဳိးရွိမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ အကယ္၍ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳသြားခဲ့လွ်င္လည္း လွဴဒါန္းမႈမ်ားအေပၚ မသာယာႏိုင္ေတာ့၊ မသိႏိုင္ေတာ့သည့္ အတြက္ လွဴဒါန္းမႈမ်ားမွာ အက်ဳိးမရွိႏိုင္ေတာ့။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေဂါတမဘုရားရွင္သည္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ရန္ အတြက္ မသာယာႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း' ေျပာဆိုေနၾကပါ၏။

ထိုသို႔ အစြန္းႏွစ္ဖက္ထြက္ေနေသာ ျပႆနာသည္ အရွင္ဘုရား ေျဖရွင္းေပးမွသာလွ်င္ ေျပလည္ပါကုန္အံ့။ အမွန္ကိုလည္း သိရေလေအာင္ ပရဝါဒီ တိတိၴတို႔၏ ေျပာဆိုစြပ္စြဲမႈကိုလည္း ေခ်ပႏိုင္ရေလေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပး ေတာ္မူပါ ဘုရား..''

''ဒကာေတာ္.. မင္းႀကီး, ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္မႈမ်ားအေပၚ၌ သာယာျခင္း မရွိသည္မွာလည္း မွန္ေပ၏။ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳသြားခဲ့သည္မွာလည္း မွန္ေပ၏။ စင္စစ္ ဘုရားရွင္သည္ မဟာေဗာဓိပင္ရင္း၌ စံျမန္းစဥ္အခါကပင္ ရာဂႏွင့္ စပ္ယွဥ္ေသာ သာယာမႈအေပါင္းအား အၾကြင္းမဲ့ ပယ္စြန္႔လိုက္ၿပီးလည္း ျဖစ္ေပ၏။

ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္၍ ကမၼဇ႐ုပ္ ခ်ဳပ္ေတာ္မူၿပီးသည့္အခါတြင္ မည္သို႔မွ် ေျပာဆိုဖြယ္ရာ ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ကပင္လွ်င္ ...

`လူအေပါင္းတို႔၏ ပူေဇာ္ရာျဖစ္ေသာ၊ အတုမ႐ွိသည့္ ဘုရား႐ွင္တို႔ႏွင့္ တူကုန္ေသာ ေဂါတမဘုရား႐ွင္ကား ပူေဇာ္ သကၠာရကို မသာယာကုန္´
ဟူ၍ မိန္႔ႁမြက္ခဲ့ဖူးပါ၏....

``အ႐ွင္ဘုရား ... ႐ွင္သာရိပုတၱရာ၏ မိန္႔ႁမြက္ခ်ီးက်ဴးစကားသည္ ကိုယ္ၾကည္ညိဳရာ ကိုယ္ဆြဲေဆာင္သလိုမ်ဳိး ျဖစ္မေနပါေလာ။
သည္မွ်ႏွင့္ တစ္ဖက္ပုဂၢိဳလ္ ပရဝါဒီ တိတိၴတို႔အား ေခ်ဖ်က္ႏိုင္ရန္ မလံုေလာက္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိပါသည္ အရွင္ဘုရား။ သို႔ျဖစ္၍ ေၾကာင္းက်ဳိးေလ်ာ္ကန္ ယုတိၱတန္ျခင္းႏွင့္အတူ ပရဝါဒီတိတိၴအေပါင္းတို႔ မလွန္ႏိုင္ရန္ ေျဖရွင္း ေပးေတာ္မူပါ ဘုရား''

''ေကာင္းေပၿပီ ဒကာေတာ္.. ဗုဒၶဘုရားရွင္ ဦးစြာမိန္႔ဆိုၿပီးခဲ့သည့္အတိုင္း ေဗာဓိပင္ရင္းကတည္းကပင္ သာယာတပ္မက္မႈအေပါင္းကို စြန္႔လႊတ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေပ၏။ ထို႔ျပင္ ခႏၶာဇာတ္သိမ္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေတာ္မူခဲ့ၿပီးလည္း ျဖစ္ေပ၏။
သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က ထိုကဲ့သို႔ ပူေဇာ္သကၠာရကို သာယာေတာ္မူျခင္း မရွိလင့္ကစား ႂကြင္းက်န္ရစ္ေသာ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္တို႔အား ေစတီပုထိုးျပဳ၍ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူ, ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္တို႔အား ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့လ်က္ ေကာင္းစြာက်င့္ၾကံ အားထုတ္ၾကသူမ်ားမွာ လူ႔ရြာနတ္ရြာ, နိဗၺာန္ခ်မ္းသာတိုင္ေအာင္ ဝင္ေရာက္ခံစားၾကရေပ၏။

ဥပမာအားျဖင့္ အလွ်ံတေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ေလာင္ေနေသာ မီးပံုႀကီးသည္ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားသည့္အခါ သစ္ရြက္၊ ျမက္မႈိက္၊ ထင္းစသည့္ ေလာင္စာတို႔အေပၚတြင္ သာယာေနပါဦးမည္ေလာ''

''မသာယာႏိုင္ေတာ့ပါ..အရွင္ဘုရား''

''ေကာင္းၿပီ.. မင္းႀကီး၊ ျပာပံုႀကီးသည္ ထိုကဲ့သို႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားသည့္အခါ ေလာက၌ ''မီး'' ဆိုသည္ လံုးဝ မျဖစ္ေပၚေတာ့၊ လံုးဝ မရွိေတာ့ဟု ေျပာႏိုင္ပါမည္ေလာ''

''မေျပာႏိုင္ပါ ဘုရား..မီးေတာက္မီးလွ်ံ မရွိေတာ့သည့္တိုင္ေအာင္ မီးျဖစ္ေစတတ္ေသာ သစ္ရြက္,ျမက္မႈိက္,ထင္းစသည့္ ေလာင္စာအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ ရွိေနပါေသး၏။''

''မွန္ေပသည္.. မင္းႀကီး၊ ေတာက္ေလာင္ခဲ့ၿပီးေသာ မီးပံုႀကီးခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားခဲ့ရေသာ္လည္း ေလာင္စာမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေနာက္ထပ္ မီးပံုႀကီး ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္၏။ ထို႔အတူပင္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အာ႐ံုျပဳ၍ လွဴဒါန္းပူေဇာ္သည္ရွိေသာ္ ထိုေကာင္းမႈကုသိုလ္တို႔သည္လည္း အခ်ည္းအႏွီး ျဖစ္မသြားေပ။

မင္းႀကီး.. မီးပံုႀကီးသည္ အလွ်ံတဝင္းဝင္း ေတာက္ေလာင္ခဲ့သကဲ့သို႔ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္လည္း တစ္ေသာင္းေသာ ေလာကဓာတ္ခြင္၌ ဘုရားရွင္၏ အသေရေတာ္ျဖင့္ အတုလံ-အတုမရွိ တင့္တယ္ထြန္းပေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုသို႔ ထြန္းပခဲ့သည္ႏွင့္အမွ်လည္း ဘုရားရွင္အား ရည္မွန္း၍ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္း၊ အ႐ိုအေသျပဳျခင္း၊ စသည္တို႔သည္ ေကာင္းက်ဳိးကို ျဖစ္ထြန္းေစ၏။ လူ႔ရပ္, နတ္ရြာ နိဗၺာန္, ခ်မ္းသာဟူေသာ အက်ဳိးကို ခံစားရရွိႏိုင္ၾကေပ၏။ မီးပံုႀကီးတစ္ခု ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားသည့္အခါ ေနာက္ထပ္ မီးပံုအသစ္တစ္ခုျပဳလုပ္ ျဖစ္ေပၚလာေစသကဲ့သို႔ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္ ေက်းဇူးေတာ္တို႔အား ရည္မွန္းလ်က္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ၾကေပ၏။

အရွင္မင္းႀကီး.. ျပင္းစြာတိုက္ခပ္အပ္ေသာ ေလအဟုန္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကြယ္ေပ်ာက္သြားသည့္အခါ အရွိန္အဟုန္ပင္ မရွိေတာ့လင့္ကစား 'ေလ' ဟူေသာ ပညတ္မွာ မေပ်ာက္ပ်က္ပါေပ။ ထို႔အတူ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကို ရည္မွန္း၍ ျပဳအပ္ေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈတို႔သည္လည္း အက်ဳိးမဲ့ အခ်ည္းအႏွီး မျဖစ္ေပ။

အရွင္မင္းႀကီး ..ေလအဟုန္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားသည့္အခါ ယပ္ခတ္ျခင္းအားျဖင့္ ေလျဖစ္ေျမာက္ေစကာ ေအးခ်မ္းသာယာျခင္း ျဖစ္ရသကဲ့သို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ၾကြင္းက်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ားကို ကိုးကြယ္ျခင္း, ပူေဇာ္ျခင္း, လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျဖစ္ေစအပ္၏။

အရွင္မင္းႀကီး.. ထို႔ထက္သာလြန္၍ ဆိုရပါလွ်င္ မီးပံုႀကီးႏွင့္တူေသာ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္, ေမြေတာ္, အဆံုးအမ ေဒသနာေတာ္တို႔သည္ အထင္အရွား က်န္ရစ္ခဲ့ေပ၏။ ဘုရားရွင္၏ကိုယ္စား ဘုရားရွင္ႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် ကိုးကြယ္စရာ, ၾကည္ညိဳစရာ, လိုက္နာက်င့္ႀကံစရာမ်ား ျဖစ္ၾကေပ၏။ ဘုရားရွင္သည္ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ခါနီး၌ ရွင္အာနႏၵာအား..

`ခ်စ္သား အာနႏၵာ၊ ငါဘုရားရွင္သည္ အၾကင္သုတ္, အဘိဓမၼာကိုလည္းေကာင္း၊ အၾကင္ဝိနည္းတရားကို လည္းေကာင္း၊ ေဟာလည္း ေဟာေတာ္မူအပ္ၿပီ။ ပညတ္လည္း ပညတ္ေတာ္မူအပ္ၿပီ။ ထို သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္တို႔သည္ ငါပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ၿပီးသည့္ေနာက္ သင္တို႔အတြက္ ဆံုးမတတ္ေသာ ဆရာတည္း´

ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုသို႔ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့ျခင္းကို သံုးသပ္ၾကည့္ပါက ယခုကဲ့သို႔ ပရဝါဒီ တိတိၴတို႔၏ စြပ္စြဲေျပာဆိုမႈမ်ား ေပၚေပါက္လာမည္ကို ႀကိဳတင္သိျမင္ေတာ္မူအပ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပ၏။´´

ဤတြင္ မိလိႏၵမင္းႀကီးလည္း..

''အရွင္ဘုရား..သိသာထင္ရွားရေလေအာင္ ဥပမာေဆာင္ေတာ္မူပါေလာ့''

ဟူ၍ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ေတာ္မူခဲ့ေလသတည္း။

ဆက္ရန္ ------

နႏၵာမိုးၾကယ္

www.facebook.com/bwar99

Comments

Popular posts from this blog

ျမန္မာကဗ်ာပံုသဏၭာန္

ပဌာန်းတရားတော်

ဘာသာစကားဆိုင္​ရာ စာအုပ္​မ်ား